Svarstote apie vartojimo kreditą? Įsitikinkite, ar nepatenkate į vieną iš keturių kategorijų

2016, gruodžio 1
Svarstote apie vartojimo kreditą? Įsitikinkite, ar nepatenkate į vieną iš keturių kategorijų

Vienos didžiausių Lietuvoje kredito unijų „Mano unija“ specialistai atliko per 2016 m. gautų paraiškų suteikti vartojimo paskolą analizę ir nustatė, kad nepatenkintus prašymus galima suskirstyti į keturias pagrindines grupes.

Pagrindinės priežastys

„Dažniausia priežastis, užkertanti kelią suteikti asmeniui vartojimo paskolą, yra jo turimos aktyvios paskolos arba informacija apie ką tik padengtus įsiskolinimus, liudijanti apie didelę riziką kredituoti. Į šią kategoriją patenka daugiau nei 65 proc. atmestų prašymų suteikti vartojimo kreditą“, – sakė „Mano unijos“ paskolų komiteto pirmininkas Vytautas Olšauskas.

Anot jo, suteikti vartojimo kreditą buvo atsisakoma ir tais atvejais, kai paaiškėdavo, jog paskolos prašo bedarbis arba asmuo, kurio nenutrūkstamo darbo stažas nepakankamas. Dėl šios priežasties atmestų prašymų dalis sudaro apie 15 proc.

Dar apie 15 proc. nepatenkintų vartojimo paskolos prašymų šiemet atsirado dėl tik šių metų gegužę įsigaliojusio reikalavimo gauti sutuoktinio pritarimą dėl paskolos ėmimo.

„Nors ši taisyklė įsigaliojo palyginti neseniai, jau dabar matome, kad ji sėkmingai veikia ir apsaugo dalį žmonių nuo įsiskolinimų, kurie potencialiai galėtų pakenkti asmeniniam jų gyvenimui“, – sakė V. Olšauskas ir pridūrė, kad atvejų, kai sutuoktinis nepritaria skolinimuisi, vis daugėja.

Mažiausią atmestų prašymų suteikti vartojimo paskolą dalį (apie 5 proc.) sudarė kreipimasis iš asmenų, negaunančių oficialių pajamų arba nenorinčių pateikti pajamas patvirtinančius papildomus dokumentus. Pavyzdžiui, individualios veiklos žurnalų, išrašų ar kt.

Vartojimo paskolų kokybė gerėja

Panašias priežastis, neleidžiančias patenkinti prašymo suteikti vartojimo kreditą, nurodė ir SEB bankas. Nors jo specialistai analogiškos gautų prašymų apžvalgos neatliko, šios įstaigos Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis, nurodė, kad į juos besikreipiantiems gyventojams vartojimo paskola gali būti ir nesuteikta dėl kelių faktorių.

„Pirmiausia gali sutrukdyti nepakankamos pajamos arba jų nestabilumas. Taip pat nepadės ir turimi ilgalaikiai finansiniai įsipareigojimai, įsiskolinimai kitoms bendrovėms“, – sakė V. Žagūnis.

Jo teigimu, griežtėjantys paskolų išdavimo reikalavimai iš esmės yra teigiamas reiškinys, nes prisideda prie išduodamų paskolų kokybės gerėjimo – vis mažiau žmonių pradelsia nustatytus atsiskaitymus.

Tai patvirtina ir Lietuvos banko duomenys. Jo parengtoje II šių metų ketvirčio Vartojimo kredito rinkos apžvalgoje nurodoma, kad vartojimo kreditų, kai mokėjimas buvo pradelstas daugiau kaip 30 dienų, bet ne daugiau kaip 60 dienų iš eilės, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2015-aisiais, skaičius sumenko daugiau nei ketvirtadaliu – beveik 27 proc., iki 18 949 vnt.

 

Kas yra „Mano unija“?

Tai – 1996 m. įkurta kredito unija, kuri šiuo metu vienija daugiau nei 3 000 narių. Ji teikia paskolas tiek fiziniams, tiek ir juridiniams asmenims, taip pat priima indėlius. „Mano unija“ yra viena ilgiausiai Lietuvoje veikiančių kredito unijų, o jos rezultatai kasmet išlieka stabilūs ir teigiamai vertinami Lietuvos banko.

  • Kredito unija „Mano Unija“11
  • Pušų g. 10, 08120 Vilnius
  • Tel. (8-5) 233 7711, (8-5) 240 9389
  • Mob. 8 698 10272
Facebook LinkedIn Youtube G+
© Kredito unija „Mano Unija“ 1996-2017. Visos teisės saugomos.
Svarstote apie vartojimo kreditą? Įsitikinkite, ar nepatenkate į vieną iš keturių kategorijų - ManoPaskola.lt